Budoucí podnikatelé si vyzkoušeli tvorbu produktu a brandingu

JAN ŠTĚRBAAktuálně

Studenti prvního ročníku oboru Ekonomika a podnikání absolvovali ve čtvrtek 9. května v rámci předmětu psychologie workshop na téma Tvorba produktu a branding. Jelikož je pro začínající podnikatele mnohdy samotný start projektu tou největší výzvou, jedná se o naprosto ideální téma pro studenty střední školy, kteří se sami nacházejí na pomyslné startovní čáře. Lektorem byl náš bývalý student Matěj Gryc, který má bohatou podnikatelskou historii a neméně zajímavé aktuálně běžící projekty. 

Matěj nejprve prostřednictvím brainstormingu seznámil studenty s celým procesem tvoření nového fiktivního produktu (odolných streetových bot), díky čemuž si mnozí uvědomili, jak komplexně musejí uvažovat. Následně žáci ve skupinkách vytvářeli svoje vlastní produkty. Dbali také na takzvaný branding, aby produkt nebo služba reagovala na skutečné potřeby zákazníků. Velká pozornost byla také věnována udržitelnosti výroby jakožto tématu, které se nyní jednoznačně dostává do popředí.

Workshop našim studentům utekl velice rychle a závěrem se dozvěděli, že současné podnikání je celé nesmírně dynamické a podstatným klíčem k úspěchu jsou také kvalitní znalosti a dovednosti z psychologie. Se získanými poznatky vyjádřil spokojenost Patrik Navrátil: „Bylo to velmi dobré, lektor byl výrazný, chápu, proč má úspěch. Výborně nám předal zkušenosti.“ Lukáš Fiala doplnil: „Rozhodně to byla jedna z nejzajímavějších přednášek, jakou jsem kdy ve škole měl.“

Studenti v průběhu akce úspěšně identifikovali klíčové prvky, které přispívají k úspěchu produktu na trhu a zjistili, jak je důležité rozvíjet svoje dovednosti v oblasti marketingu a zákaznického servisu, což jim v budoucnosti umožní lépe reagovat na měnící se preference zákazníků a dynamiku trhu. Celá událost opět ukázala, jak se dá ještě na školní půdě zcela přirozeně propojit teorie s praxí, do které díky tomu budou naši studenti odcházet lépe připravení.