V pondělí 30. 5. 2022 proběhla v aule školy prezentace našich žáků 3. ročníku, kteří se během května zúčastnili třítýdenní stáže v irském Dublinu. O svoje zážitky a zkušenosti z irské metropole se přišli podělit s žáky 2. ročníku oborů Informační technologie, Sociální činnost a Ekonomika a podnikání, kteří mají možnost v Dublinu strávit již přelom letošního srpna a září, opět v rámci projektu Erasmus+.
Na začátku prezentace představili účastníci stáže krátce firmy, v nichž byli na praxi, a popsali náplň své práce, která obvykle souvisela s oborem jejich studia. Žáci oboru Informační technologie např. vypomáhali v IT firmách nebo pracovali v zákaznickém servisu, žáci oboru Sociální činnost působili v charitativních organizacích a žáci oboru Ekonomika a podnikání zpracovávali faktury v obchodních firmách.
„Líbilo se mi, že všichni mluvili o své praxi s nadšením a bylo vidět, že v Irsku získali nové zkušenosti,“ oceňuje Patricie Straková, žákyně 2. ročníku oboru Sociální činnost, která se na stáž do Dublinu chystá na konci srpna.
Součástí prezentace bylo i video, které účastníci stáže zpracovali na základě svých výletů po Dublinu a jeho okolí – navštívili např. známý pivovar Guiness, Moherské útesy či Kilkanny. Žáky v publiku ale zajímaly i informace o každodenním životě v Irsku.
„Zaujaly mě informace o bydlení, irském jídle a soužití v rodinách,“ vyjmenovává Barbora Kozáková, žákyně 2. ročníku oboru Ekonomika a podnikání. „Dozvěděli jsme se také, jak se v Irsku pohybují ceny zboží a kolik peněz si vzít případně s sebou, pokud bychom tam jeli.“
Zájem o účast v programu Erasmus+ je mezi našimi žáky tradičně velký, od začátku června probíhá výběr účastníků, kteří v Dublinu konec srpna a první polovinu září stráví. „Na Erasmus jsem se přihlásil, protože mám rád Irsko, rád cestuji a rád poznávám nové lidi a chtěl bych se zdokonalit v angličtině.
Byla by to pro mě zkušenost, za niž bych byl vděčný,“ říká Adam Bačák, žák 2. ročníku oboru Ekonomika a podnikání a další z těch, kteří mají o praxi v Dublinu opravdu velký zájem.